Alma Reville i Alfred Hitchcock. El marit de Mme. Reville
Conferències i debats

Alma Reville i Alfred Hitchcock. El marit de Mme. Reville

Alfred Hitchcock és considerat un dels millors directors de cinema, mestre del suspens i creador de personatges inoblidables. La seva obra té una popularitat enorme i fins i tot el seu rostre és reconegut internacionalment. Però el que sap molt poca gent és que Hitchcock va tenir una col·laboradora fonamental des del començament de la seva carrera: la seva dona, Alma Reville, amb la qual es va casar el 1926 i que va ser al seu costat fins a l'últim moment. Alma era guionista i editora. A ella se li atribueix el famosíssim muntatge de la seqüència de la dutxa a la pel·lícula Psycho (Psicosi, 1960), després d'una dura discussió amb el seu marit, que no volia que la seqüència tingués música. Amb el seu nom de soltera, Alma Reville, va signar els crèdits de 16 pel·lícules d'Alfred Hitchcock. 

Com va ser la relació creativa i emocional d'aquesta parella excepcional? És veritat que Alma va tenir un paper central en l'obra de Hitchcock que no li ha estat reconegut? Va decidir per voluntat pròpia quedar-se a l'ombra o l'època i la indústria no li deixaven espai per a una altra cosa? Aquestes i altres qüestions es plantejaran en aquesta conferència, a càrrec d'Inés París.

Inés París Bouza és llicenciada en Filosofia, especialitat en Estètica i Teoria de l'Art. Directora i guionista de cinema i televisió. Presidenta de la Fundació SGAE. Consellera de la Fundació Mujeres por África i fundadora de CIMA (Asociación de Mujeres Cineastas y de los Medios Audiovisuales), que va presidir durant set anys. Inés ha escrit i dirigit quatre llargmetratges de ficció: La noche que mi madre mató a mi padre (2016), Miguel y William  (2007), Semen, una historia de amor (2005), A mi madre le gustan las mujeres (2002), diversos documentals i nombroses sèries de televisió. A més, ha exercit com a docent en universitats espanyoles i estrangeres i ha escrit nombrosos articles sobre la situació de les dones en el mitjà audiovisual.

Horaris

Dimarts 27 de març, a les 19 h