A l'altra banda de la porta. La salvació (de l'ànima) durant el Renaixement
Conferències i Debats

A l'altra banda de la porta. La salvació (de l'ànima) durant el Renaixement

La pintura del Renaixement va obrir una finestra en els murs de les capelles florentines. Amb la invenció de la perspectiva, el que es veia a través d'aquesta finestra era un espai pintat que simulava la prolongació de l'espai real. La imatge responia així a les mateixes lleis òptiques que el món natural, i la llum del sol que entrava a l'església il·luminava tant la figura pintada com l'espectador. Els cossos de tots dos projectaven ombra: una al terra de la capella, l'altra, a l'interior de la imatge. Paral·lelament, la pintura a l'oli desenvolupada a Flandes va permetre que l'objecte representat tingués la brillantor i la textura, és a dir, l'aparença d'un objecte real. Així doncs, s'obria, entre la imatge i el món natural, un pas de continuïtat visual. Això com va afectar la imatge sagrada? Què va ocórrer a la divinitat en veure's atrapada en les lleis de l'òptica humana? Quan va trigar l'home del Renaixement a voler convertir aquesta finestra oberta en una porta?

A càrrec de l'arquitecte Miguel del Pozo, llicenciat en Arquitectura per la Universitat Politècnica de Catalunya i en Història de l'Art per la Universitat de Barcelona.

Horaris

Dimecres 9 de desembre, a les 19 h

Col·labora

Fundació Amigos del Museo del Prado

TAMBÉ ET POT INTERESSAR...