Exposició Nicolás Paris. Exercicis per sembrar llampecs Exposició Nicolás Paris. Exercicis per sembrar llampecs Exposició Nicolás Paris. Exercicis per sembrar llampecs

L’artista colombià Nicolás Paris desmunta el model tradicional d’exposició i la converteix en un laboratori educatiu on es pot exercitar l’observació, la interrogació i el diàleg.

Aquesta exposició és una oportunitat per prendre part activa del procés creatiu, aprendre a mirar de nou, qüestionar certeses apreses i compartir descobriments.

Entrada gratuïta per a clients de CaixaBank

Envia'l a un amic o amiga

“M’AGRADA ENTENDRE L’EXPOSICIÓ NO COM EL MOMENT EN QUÈ ES PRESENTA AL PÚBLIC EL FINAL D’UN PROCÉS, SINÓ COM UN LLOC ON ES POT SEGUIR CONSTRUINT”, NICOLÁS PARIS

Nicolás Paris (Bogotà, 1977) centra el seu treball en la relació de l'espectador amb l'art i en el desig de compartir l'acte creatiu. A través d'objectes com monedes, llapis o plantes, Paris ha creat per a aquesta exposició un micromón peculiar en el qual el més important no és l'acumulació d'objectes, sinó la interrelació entre ells. L'objectiu d'aquest espai és convidar l'espectador a la contemplació, la reflexió, l'intercanvi i el diàleg.

"Sembrar llampecs" és una metàfora per entendre l'art no com el resultat d'un procés, sinó com una cosa extraordinària i impredictible que encara no ha ocorregut. La proposta expositiva s'emmarca en el moviment de l'art processual, en què allò que importa no és el producte final sinó el procés de creació artística.

La peça de Paris que s'incorpora a la Col·lecció "la Caixa" d'Art Contemporani, titulada El diàleg, el rumor, la llum, les hores o (prototip per a material pedagògic), és el punt de partida d'aquest projecte, que també inclou altres obres de la col·lecció seleccionades per l'artista mateix. El relat i la intenció de Paris es complementen amb peces de la col·lecció d'artistes com Pablo Palazuelo, Richard Long, Victoria Civera, Günther Förg i Moisès Villèlia.

VOCACIÓ PEDAGÒGICA
 

Nicolás Paris, de formació arquitecte, ha exercit com a docent, ha donat suport al desenvolupament de projectes d’aula en escoles rurals del sud-est de Colòmbia i ha treballat com a forner abans d’iniciar la carrera com a artista el 2006. Atret per la versatilitat del dibuix i influït per l’artista italià Bruno Munari i el seu llibre Design as Art (1971), amb els anys ha construït la seva particular “pedagogia del dibuix”. Per a Paris, el dibuix no és tan sols una tècnica artística: pot ser una eina a l’abast dels espectadors perquè s’expressin i comuniquin idees i experiències. 

VOLS REBRE TOTES LES NOVETATS SOBRE CAIXAFORUM PUNTUALMENT EN EL TEU CORREU?

EXERCICIS A L’EXPOSICIÓ
 

Aquesta exposició adquireix sentit ple amb les accions de mediació que s’han programat juntament amb l’artista. Amb la intenció també de propiciar reflexions i coneixement nous, Paris en col·laboració amb el Departament d’Activitats Culturals ha concebut diferents activitats per reflexionar sobre el procés l’aprenentatge amb convidats de diferents àmbits, per debatre en grup les possibilitats de comunicar idees al món i per compatir exercicis educatius en un taller sobre el rumor. L’artista també ha treballat en un projecte d’acompanyament i mediació continuada que els visitants trobaran a l’exposició durant els caps de setmana.

Activitats al voltant de l'exposició

ALTRES FORMATS

L'Exposició és una Aula amb Marc Panero

Més informació

 

ALTRES FORMATS

L'Exposició és una Aula amb Ignasi Aballí

Més informació

 

ALTRES FORMATS

L'Exposició és una Aula amb Joan Roma

Més informació