Titol de la foto

cicle de Música

La Primavera del Barroc. Història de quatre ciutats

Durant el Carnestoltes de l'any 1597, a la ciutat de Florència culminaven les converses, les reflexions i les especulacions d'artistes i intel·lectuals humanistes encetades uns anys abans al cenacle del comte Bardi del Vernio, tot portant a la pràctica l'experiment de recuperar les suposades antigues maneres de fer teatre dels clàssics grecs i romans... Va ser l'any de la interpretació de la faula amb música titulada Dafne d'Ottavio Rinuncini i Jacopo Peri. Aquell esdeveniment posava en joc la problemàtica de l'expressió dels afectes humans a través de la música polifònica i plantejava un camí de solució. Tot plegat va ser l'espurna que donava el tret de sortida a un dels canvis més grans de la concepció musical de tots els temps... el barroc, l'era del baix continu.


A càrrec de Joan Vives, flautista de bec, divulgador musical i locutor redactor de Catalunya Música.

Activitats d'aquest cicle

Conferència

Venècia (1ª part)

Claudio Monteverdi, punt d'inflexió en el Barroc venecià: teatres públics, virtuosos i turistes melòmans.

Claudio Monteverdi, punt d'inflexió en el Barroc venecià: teatres públics, virtuosos i turistes melòmans.

Conferència

Venècia (2a part)

Antonio Vivaldi, una obra virtuosística i extravertida, punt àlgid de l'expressió musical.

Antonio Vivaldi, una obra virtuosística i extravertida, punt àlgid de l'expressió musical.

CARREGAR MÉS RESULTATS